Naam:

Evert

Marktlocatie:

Rosmalen, Nistelrode & Meteren

Klant sinds:

2022

Favoriete kaas:

Pikante Stolwijker, rauwmelks. Dat is pas een stuk Hollandse boeren ambacht!

Hoe ziet onze samenwerking eruit?

Na jarenlang verschillende functies in de kaaswereld te hebben gehad, kwam ik in 2018 bij Kaashandel Remijn terecht. Ik begon niet direct als marktman, maar eerst als verkoper binnen- en buitendienst. Toch begon het na een tijdje te kriebelen, ik miste het directe contact met de klant en het plezier van zelf kaas verkopen.

Rond die tijd werd het concept van Dé Kaasboer geïntroduceerd, en dat sloot perfect aan bij wat ik voor ogen had. Ik begon op zaterdagen in Meteren en ben inmiddels ook te vinden in Rosmalen (donderdag) en Nistelrode (vrijdag).

Waarom kies je ervoor om juist onze kaas te verkopen?

Zo’n 95% van mijn assortiment komt bij Kaashandel Remijn vandaan. Als het om Hollandse kaas gaat, wil ik simpelweg niets anders verkopen – dat vind ik gewoon de lekkerste kazen. De kazen hebben de beste rijping die er is, en dat proef je. Die kwaliteit wil ik graag doorgeven aan mijn klanten.

Als het om buitenlandse kazen gaat, hebben de meeste kaaswinkels in Nederland vrijwel hetzelfde assortiment. Er is weinig vernieuwends. Bij Kaashandel Remijn werkt dat gelukkig anders. De lijntjes zijn kort en ze hebben goede contacten met Frankrijk. Als er een kaas is waarvan ik denk: “Hé, dat wil ik graag verkopen,” dan is dat zo geregeld. Een telefoontje of een mailtje en het is gedaan. Die flexibiliteit maakt het mogelijk om snel in te spelen op nieuwe kansen en mijn assortiment steeds weer te vernieuwen.

Hebben we je in het verleden ergens mee geholpen? Iets wat je nog bijstaat?

Bij de opening van mijn kaaskraam heeft Kaashandel Remijn flyers gemaakt en deze huis-aan-huis verspreid in Meteren en omgeving. Op de flyer stond dat klanten bij inlevering en de aankoop van een stukje kaas een gratis pakje kaaskoekjes kregen.

Eerlijk gezegd was ik in het begin wat sceptisch. Ik dacht: “Dat is ouderwets, daar komt niemand meer op af.” Maar achteraf moest ik toegeven dat er verrassend veel mensen met de flyer langskwamen. Zo zie je maar, soms werkt een beproefde aanpak nog steeds prima.